10 rád proti vypadávaniu vlasov. Pomôžu aj vám?

12. 5. 2016 · Mgr. et Mgr. Jaroslava Zlatušková · 3 minúty na prečítanie
  • vypadávanie vlasov
  • zdravá strava
  • zdravý životný štýl

Mať zdravé husté vlasy je snom asi každého z nás. Čo môžeme urobiť, aby sa realita čo najviac priblížila nášmu snu? Čoho sa naopak vyvarovať? Tu je vlasové desatoro, aby sa vypadávanie vlasov nestalo vašou nočnou morou :)

 

Vlasy, podobne ako pleť sú odrazom nášho psychického a fyzického stavu. A preto ...

  1. Pri podozrení na nadmerné vypadávanie vlasov (alopéciu) navštívte dermatológa.
  2. Snažte sa eliminovať stres, relaxujte a v rámci relaxácie skúste masáž pokožky hlavy. Je to príjemné a navyše prekrvenie pokožky zlepší distribúciu potrebných látok ku korienkom vlasov.  Prípadne si môžete doplniť magnézium, ktoré vám pomôže lepšie zvládať stresové obdobia.
  3. Jedzte veľa zeleniny, ovocia, znížte príjem tukov a cukrov.
  4. Dajte si urobiť testy a doplňte si prípadné chýbajúce vitamíny najmä zo skupiny B, antioxidanty ako vitamín E, A, tiež omega 3 kyseliny, selén, zinok,  prípadne železo. Vhodné je aj doplnenie prípadných aminokyselín ako metionín, cysteín, tyrozín, taurín. Na trhu je veľa prípravkov, ktoré kombinujú mnohé z týchto látok. Väčšinu výživových doplnkov treba užívať 3 mesiace.
  5. Zaobstarajte si kvalitnú kozmetiku. Nepotrebujete v šampóne umelé perlete ani farbivá. Na trhu sú dostupné šampóny, kondicionéry a toniká s obsahom účinných látok podporujúcich rast vlasov a obmedzujúcich vypadávanie. Často obsahujú vitamíny, kofeín, chinín, žihľavový, rumančekový, hamamelový či lopúchový extrakt.
  6. Na trhu existujú aj prípravky s obsahom účinných látok. Minoxidil zlepšuje cievne zásobovanie, a tým aj výživu vlasových korienkov, nanoxidil je jeho nástupca údajne v účinnejšej forme. Aminexil, ktorý zabraňuje tuhnutiu kolagénového puzdra, zachováva jeho pružnosť a vlasový korienok je menej stláčaný a lepšie ukotvený. Tieto prípravky sa aplikujú priamo na vlasovú pokožku.
  7. Výskumy poukazujú na priaznivý vplyv výťažku z rastliny Saw palmeto v dennej dávke 320 mg pri androidnej alopécii – vypadávaniu vlasov spôsobenému hormonálnymi príčinami.
  8. Dodržiavajte pitný režim! Ľudia s nedostatočným pitným režimom majú sklon ku zvýšenému vypadávaniu vlasov, ktoré sa prejavuje najmä v oblasti kútov. Pitný režim si môžete spestriť bylinkovými čajmi. Vhodné sú najmä žihľavový, prasličkový, rumančekový, nechtíkový.
  9. Zaobstarajte si špeciálnu kefu, ktorá vám uľahčí česanie. Kedykoľvek môžete, noste vlasy rozpustené, bez upnutej gumičky či sponiek, skúste predĺžiť intervaly medzi farbením vlasov a dodržiavajte pokyny výrobcu.
  10. Nič sa nemá preháňať! Príkladom je vitamín A, ktorý vo vysokých dávkach spôsobuje, naopak, vypadávanie vlasov :)

Vezmite si k srdcu naše "desatoro" a odmenou vám budú krásne a zdravé vlasy. Tá trocha námahy za to stojí.

Ďalšie články k téme 10 rád proti vypadávaniu vlasov. Pomôžu aj vám?

  • Trápi vás vypadávanie vlasov?

    Trápi vás vypadávanie vlasov?

    · 5 minút na prečítanie
    • alopécia
    • vypadávanie vlasov
    • zdravá strava

    Vypadávanie vlasov (alopécia) vyvoláva obavy skoro v každom z nás. Možno práve pred chvíľkou ste hľadeli so zúfalstvom na svoju kefu a premýšľali ste, či vám ešte nejaké vlasy ostali aj na hlave. Treba  vedieť rozlíšiť, kedy už hovoríme o nadmernom vypadávaní vlasov. Tak ako to vlastne je? A čo môžeme urobiť, aby sme čo najdlhšie zachovali vlasy zdravé?

  • Chcete zlepšiť svoj deň? Začnite ránom!

    Chcete zlepšiť svoj deň? Začnite ránom!

    · 4 minúty na prečítanie
    • zdravá strava
    • zdravý životný štýl

    Prvá hodina po zobudení rozhodne o tom, čo budete jesť, ako veľmi budete aktívna a aká nálada vás bude sprevádzať. Začali ste dnes podľa svojich predstáv?

  • Chcete byť túto jeseň fit? Jedzte podľa aktuálnych farieb

    Chcete byť túto jeseň fit? Jedzte podľa aktuálnych farieb

    · 4 minúty na prečítanie
    • zdravá strava
    • zdravý životný štýl

    Zmenila sa vaša chuť na ľahké jedlá a šaláty na túžbu po niečom výživnejšom? Ovocia a zeleniny sa vzdávať nemusíte – stačí si vybrať to najlepšie.

Mgr. et Mgr. Jaroslava Zlatušková