Na Slovensko prichádza APIVITA, kozmetika zrodená zo včiel

11. 5. 2023 · 5 minút na prečítanie

 

Bratislava 11. mája 2023 – Dr. Max rozširuje sortiment v oblasti dermokozmetiky, kompletnej starostlivosti o pleť, pokožku tela či vlasy. Zákazníci a pacienti nájdu novinku v podobe prírodnej gréckej kozmetiky APIVITA v lekárňach alebo na e-shope drmax.sk. Základom všetkých 54 sortimentných položiek z 10 radov, ktoré Dr. Max uvádza na slovenský trh, tvoria včelie produkty a extrakty z rastlín dotiahnuté do dokonalosti zelenou kozmetológiou.


Za novinkou v portfóliu lekární Dr. Max stoja dvaja farmaceuti, ktorí v roku 1979 svoje vzdelanie a znalosti z oblasti ľudskej anatómie, chémie a farmakognózie* (viď. legenda nižšie) využili ako základ pre vznik gréckej kozmetickej značky. Cieľ a poslanie značky odzrkadľuje aj jej samotný názov –„apis“ znamená v latinčine včela a „vita“  život. Včelie produkty sú voňavé, efektívne a s vysokou účinnosťou. Grécka kozmetická značka APIVITA prináša to najlepšie z prírody do 40 krajín sveta a v súčasnosti je dostupná už aj na Slovensku.

„Naším cieľom je neustále rozširovať a inovovať služby v oblasti starostlivosti a dermoporadenstva pre zákazníkov a pacientov lekární. Sme poctení, že môžeme byť partnerom značky APIVITA pre slovenský trh a zároveň to vnímame ako veľký záväzok. Táto firma má nielen pestré portfólio prírodných produktov, ale myslí taktiež na planétu a životné prostredie. Veríme, že kozmetické novinky si získajú jedinečnosťou a zložením svojich zákazníkov a produkty prispejú k lepšej starostlivosti o ich zdravie a pokožku,“ hovorí Andrej Križan, komerčný riaditeľ Dr. Max.

Prírodné a výnimočné produkty

Uvedením gréckej kozmetickej značky na slovenský trh Dr. Max rozširuje oblasť starostlivosti a poradenstva vo svojich lekárňach. APIVITA odhalila bohatstvo prírody nielen v rastlinách, ale aj vo včelích produktoch. „Kozmetika je už pomerne bežnou súčasťou ponuky v lekárni. Primárne bola určená pre špecifické potreby citlivej pokožky a na podporu liečby kožných ochorení. Rýchlo si však získala dôveru aj bežných spotrebiteľov, ktorí hľadajú kvalitu podloženú klinickými štúdiami a poradenstvo odborného personálu v lekárňach. Kozmetický svet je podobne dynamický ako svet módy, neustále prináša novinky a inovácie. V ostatnom čase je veľkým trendom príroda a návrat k prírodným ingredienciám. Tie častokrát vedia plnohodnotne nahradiť tie syntetické, sú pre pleť prirodzenejšie a senzoricky príjemnejšie. Kozmetická značka APIVITA našla inšpiráciu v gréckej flóre, zrodila sa vďaka včelám a je podporená vedou. Prináša emócie do lekárne v podobe prírodných a výnimočných produktov,“ vysvetľuje Veronika Blahová, špecialistka pre dermoporadenstvo v lekárňach Dr. Max. 

Návštevníci lekární majú už dnes možnosť obrátiť sa na odborný personál vo viac ako 355 lekárňach Dr. Max. Profesionáli z radov farmaceutov a farmaceutických laborantov poradia zákazníkom pri výbere sortimentu z kozmetiky, poskytnú im dôležité rady a typy v starostlivosti o pleť či ako využívať produkty. V širokom portfóliu značky APIVITA, ktorá bude dostupná v lekárňach a v eshope Dr. Max v podobe 54 produktov z 10 radov sa nachádza sortiment pre kompletnú starostlivosť o pokožku tváre, tela a vlasov, ako napríklad rad pleťových čistiacich prípravkov, šampóny, kondicionéry, rozjasňujúca anti-age starostlivosť či telové krémy, opaľovacie produkty a iné. APIVITA využíva lokálne zdroje, všetky produkty sú cruelty-free (pozn. nie sú testované na zvieratách) a dostať ich v baleniach, ktoré sú recyklovateľné alebo vytvorené z recyklovaných materiálov. Od roku 2017 ako prvá grécka firma vlastní certifikát B Corporation, ktorý sa udeľuje firmám spĺňajúcim najprísnejšie štandardy v oblasti ochrany prírody. Pri spracovaní nepoužíva zakázané alebo kontroverzné zložky, ktoré by mohli škodiť pokožke alebo prírode.

Ochrana včiel a prírodných zdrojov

APIVITA si uvedomuje, že včely hrajú v udržaní biodiverzity hlavnú rolu, a preto podporuje udržateľné včelárstvo. Zbiera 40 % produktov z úľov a zvyšných 60 % v nich ponecháva, čo umožňuje včelám prežiť a obnoviť ich produkty. Včelári chovajú včely v oblastiach, kde nie sú použité pesticídy, antibiotiká ani chemikálie. Značka spolupracuje len so včelármi, ktorí zdieľajú rovnaké hodnoty, ako má ona samotná. Začiatkom roka 2021 vstúpila do projektu 1 % For Planet, pričom daruje 1 % z obratu neziskovým organizáciám pre ochranu včiel.

*Farmakognózia (starogr. pharmacon – liek, starogr. gignoskó – poznávam) je farmaceutický vedný odbor, ktorý sa zaoberá vyhľadávaním, získavaním a skúmaním surovín rastlinného a živočíšneho pôvodu, používaných alebo použiteľných na liečebné účely.